Kasım 12, 2024
Yeşil Çelik Kullanımı 2040 Yılında Ucuzlamadan Önce Otomobil Üreticilerine Başlangıçta Daha Maliyetli Olacak
STA Gümrük Müşavirliği

✔️ 🟢 Yeşil Çelik Kullanımı 2040 Yılında Ucuzlamadan Önce Otomobil Üreticilerine Başlangıçta Daha Maliyetli Olacak

Ricardo41 tarafından yapılan analize göre, çelik içeriğinin İddialı ve Geleneksel 'hiçbir şey yapmama' senaryoları arasındaki maliyet farkı 2030 yılında binek araç başına sadece 43 Avro ile zirve yapmakta ve daha sonra 2030-2050 yılları arasında azalarak 2040 yılında araç başına 9 Avro ve 2050 yılında araç başına 53 Avro maliyet tasarrufu sağlamaktadır. Her iki senaryo için 2030 yılında çelik içeriğinin toplam maliyeti sırasıyla 462 ve 419 Avro'dur. Bu, 2030 yılında %50'ye yakın yeşil çelik kullanan bir otomobilin (İddialı senaryonun varsayımlarına uygun olarak) otomobil üreticilerine bugün ürettiklerine kıyasla üretilen araç başına sadece 43 € daha pahalıya mal olacağı anlamına gelmektedir.

2030 yılında %100 yeşil H2-DRI çeliği kullanan bir otomobil için (en yüksek maliyetli seçenek), çelik içeriği maliyeti İddialı senaryoya göre daha yüksektir ve 2030 yılında araç başına toplam 524 € çelik içeriği maliyetine ulaşır (geleneksel çelik kullanımına göre %25 daha yüksek veya 105 € daha fazla).

Düşük karbonlu çelik için maliyet varsayımları ve girdileri, örneğin yenilenebilir elektrik ve hidrojen gibi temel hammaddelerin fiyatı düştükçe ve altyapı daha yaygın bir şekilde kullanılabilir hale geldikçe, tüm yeşil çelik senaryolarının 2040'tan itibaren otomobil üreticileri için bir maliyet tasarrufu sağlayacağı öngörülmektedir.


STA Gümrük Müşavirliği
#stagümrük
#gümrük
#gümrükmüşavirliği
#gümrükişlemleri
#global #yeşilçelik
EN SON
HABERLER

Çin'den karşılıklı tarifeler kapsamında gümrük vergilerine tepki!

Çin Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, Çin'in karara karşı olduğu ve kendi haklarını ve çıkarlarını korumak için kararlı karşı tedbirler alacağı belirtildi.


ABD'nin "karşılıklı tarife" olarak adlandırdığı uygulamanın öznel ve tek taraflı değerlendirmelere dayandığı, bunun uluslararası ticaret kurallarına uygun olmadığı ve ilgili tarafların meşru haklarını ve çıkarlarını tehdit ettiğine değinilen açıklamada, "Bu, tipik bir tek taraflı zorbalık uygulamasıdır.


Bu, yalnızca ABD'nin kendi çıkarlarına zarar vermekle kalmayacak, aynı zamanda küresel ekonomik kalkınmayı ve tedarik zinciri istikrarını da tehlikeye atacak." ifadesine yer verildi.

Trump'tan yeni tarife listesi: ABD'den Türkiye'ye yüzde 10 asgari gümrük vergisi.

Her ülke için ayrı tarife oranlarını açıklayan ABD Başkanı Donald Trump, Türkiye'yi yüzde 10 oranında asgari gümrük vergisi uygulanacak ülkeler grubuna dahil etti.

ABD Başkanı Donald Trump, Çarşamba günü yaptığı açıklamada 3 Nisan Perşembe gününden itibaren ABD'nin diğer ülkelere karşılıklı tarifeler uygulayacağını, asgari gümrük vergisi oranının yüzde 10 olacağını açıkladı.
Her ülke için ayrı tarife oranlarını açıklayan ABD Başkanı Trump, Türkiye'yi yüzde 10 oranında asgari gümrük vergisi uygulanacak ülkeler grubuna dahil etti.

Türkiye'ye yurt dışından gelen kargolar için gümrük hesaplamasında kritik değişiklik yapıldı.

Türkiye'ye yurt dışından gelen kargolar için gümrük hesaplamasında kritik değişiklik yapıldı. Artık kargo ve nakliye ücretleri de vergilendirilecek, ithalat maliyetleri yükseliyor. Sipariş vermeden önce bu detayı mutlaka göz önünde bulundurmanız gerekecek. Karar Resmi Gazete’de yayımlandı.

https://www.tgrthaber.com/ekonomi/yurt-disi-siparislerinde-yeni-donem-gumruk-vergisine-ek-surpriz-kargo-ucretleri-dahil-3205688

Birleşik Krallık Ticaret Önlemleri Kurumu (TRA) Çin'den ithal edilen organik kaplı çelik için uygulanan anti-damping ve telafi edici önlemlerinin 2029'a kadar sürdürülmesini önerdi.

Birleşik Krallık Ticaret Önlemleri Kurumu (TRA) Çin'den ithal edilen organik kaplı çelik için uygulanan anti-damping ve telafi edici önlemlerinin 2029'a kadar sürdürülmesini önerdi.

TRA tarafından yayımlanan raporda, Çin'den ithal edilen organik kaplı çelik (OCS) ithalatına uygulanan anti-damping ve telafi edici önlemlerin beş yıl daha (4 Mayıs 2029'a kadar) devam ettirilmesini önerdi. TRA, Temel Gerçekler Beyanı'nda (SEF) yer alan bulgularına göre, önlemlerin kaldırılması halinde damping ve sübvansiyon uygulamalarının devam etmesinin muhtemel olduğu bunun da Birleşik Krallık endüstrisine zarar vereceğini belirtti.

Organik kaplı çelik, özellikle inşaat sektöründe çeşitli yapıların dayanıklılığını korumak amacıyla, ayrıca metal mobilya, ısıtma ve havalandırma kanalları ile kılıflarda ve çeşitli ev aletlerinde kullanılıyor. Mevcut durumda, Çin'den ithal edilen organik kaplı çelik üzerine uygulanan anti-damping önlemleri ihracatçıya bağlı olarak yüzde 5,9 ila 26,1 arasında, telafi edici önlemler ise yüzde 13,7 ila 44,7 arasında değişiyor.

DİĞER
HABERLER